
Deze communicatie-training is hands-on en interactief. We werken met maximum 10 deelnemers in kleine groepen en gaan aan de slag met hun on- en offline praktijksituaties.
Online en interpersoonlijke communicatie
Communicatie 7/5/2021 en 11/6/2021
Subtotaal | 480,00 € |
21% BTW | 100,80 € |
Prijs | 580,80 € |
Open
Doelgroep
Deze tweedaagse training is toegankelijk voor podologen, kinesitherapeuten en artsen
Datum
vrijdag 8 mei 2020 en vrijdag 19 juni 2020
Locatie
De Oosterhoeve, Geraardsbergsesteenweg 147, 9860 Oosterzele
Topic
Tweedaagse hands-on communicatie training
DAG 1 Online aanwezigheid
Communicatie naar doorverwijzers en patiënten
- Wat is mijn identiteit als zorgverstrekker, mijn DNA?
- Hoe en waaraan wil ik herkend worden door patiënten en andere stakeholders?
- Hoe profileer ik mezelf en mijn praktijk, en wat kan ik daaraan bijsturen?
- Welke communicatiekanalen zijn er en zet ik ze juist in?
Digitale tools, user friendliness, toon en stijl
- Waarmee moet ik rekening houden bij de opbouw van een nieuwe website?
- Zit mijn bestaande website goed in elkaar? Waar kan ik hem optimaliseren?
- Hebben sociale media nut in mijn communicatie-strategie?
- Zet ik Facebook juist in? Hebben Instagram, Twitter, LinkedIn … zin?
Principes en technieken
- Opbouw archetype, identiteitsmantra en waarden in functie van je 'personal brand' als therapeut.
- Verkennen, bepalen en evalueren huisstijl en ‘tone of voice’
- Screenen website volgens principe van “weten en doen”
- Do’s en don’ts facebook, andere (social) media
DAG 2 Interpersoonlijke communicatie
Patiëntencommunicatie
- Hoe kom ik over als autoriteit?
- Hoe ga ik om met weerstand of vrijpostigheid en betweterigheid?
- Hoe help ik mijn patiënt om zijn genezingsproces in handen te nemen?
- Hoe geef ik mijn patiënt het gevoel dat ik mijn volle aandacht geef?
- Hoe bouw ik een vertrouwensrelatie op met mijn patiënt en hoe zorg ik ervoor dat hij meewerkt?
- Hoe geef ik feedback?
Professionele communicatie
- Hoe zorg ik ervoor dat mijn patiënt tevreden is en terugkomt?
- Hoe zorg ik ervoor dat mijn patiënt familie, kennissen en vrienden doorverwijst?
- Hoe ga ik om met doorverwijzers (artsen / specialisten)? Hoe zorg ik ervoor dat ze doorverwijzen?
Principes en technieken:
- Emotioneel intelligent communiceren
- Non-verbale signalen zien en interpreteren
- Rapport opbouwen
- Gesprekstechnieken (open vragen, SCORE, Logische Niveaus, herkaderen, …)
- Feedback geven en ontvangen
Als gecertificeerd NLP trainer en coach begeleidt Stephan Vanhaverbeke mensen en teams om ze effectiever te laten samenwerken.
Jeroen Caluwé is mede-oprichter van Voetvorm, waar hij instaat voor de marketing en de communicatie.
Daarnaast is hij freelance communicatie-adviseur voor diverse klanten binnen zijn eigen bedrijf Copy That.
Locatie | Ubeon - Oosterhoeve
Geraardsbergesteenweg 147 9860 Oosterzele
België |
---|---|
Data | vrijdag, 7 mei, 2021 vrijdag, 11 juni, 2021 |
Tijdstip onthaal | 08:30 |
Tijdstip aanvang | 09:00 |
Tijdstip einde | 17:00 |
Doelgroep(en) | |
Training type | |
Vakgebied(en) |
Online en interpersoonlijke communicatie
|
|||||||
Communicatie 7/5/2021 en 11/6/2021
|
|
||||||
Inschrijven met dit ticket kan nog tot 08/05/2021 - 10:30u.
|
Een communicatietraining op maat van jouw groepspraktijk? Rond deze inhoud of heb je andere wensen? Contacteer ons en we bekijken samen de mogelijkheden.